top of page
חיפוש

מאפינס לימון נפלאים ורכים מקמח תורמוס דל פחמימה, ללא סוכר ללא גלוטן וטעיםםםםם 👌


אני אוהבת לגוון ולהעשיר את הערך התזונתי של קינוחים בכלל ובמיוחד את דלי הפחמימה ולקבל על הדרך שפע של ערכים תזונתיים.


המצרכים: (כוסות המידה הם לפי כוסות ח"פ של שתיה קרה):


1 כוס מלאה קמח תורמוס

*קשה להשיג קמח תורמוס, ניתן לבקש בחנות תבלינים שיטחנו עבורם פולי תורמוס לקמח. אני טחנתי עם הקנקן לטחינת קמחים בויטמיקס, המאפשר טחינה מהירה ויעילה של קטניות. לאחר הטחינה העברתי את הקמח הטרי דרך מסננת וקבלתי קמח מאוד דק, ללא גרגירים קטנים.

1 כוס מלאה קמח שקדים

1 כף אבקת אפייה (אני משתמשת באבקת אפייה ללא אלומיניום)

¼ כפית מלח

2 ביצים L

90 גרם אריתריתול + 5 מ"ל סוכרלוז נוזלי

*לפעמים אני אוהבת לשלב את שני הממתיקים הבטוחים הללו כדי לקבל טעם טוב ולנטרל מעט מהמרירות של הממתיקים במיוחד במאפים שאין עליהם גנאש שוקולד שממסך על טעם הממתיק.

80 גרם חמאה מומסת

120 מ״ל יוגורט יווני 6.5% שומן

1 כפית תמצית וניל

1 גרידה מלימון שלם

2 כפות מיץ לימון


לציפוי:

3 כפות אבקת סוכר (אני השתמשתי באבקת סוכר של סוויטנגו ניתן גם לטחון סוויטנגו במטחנה)

1 כף מיץ לימון

1 כפית מים


אופן ההכנה:

שוברים 2 ביצים לתוך קערה וטורפים אותם עם האריתריתול במשך 2 דקות, לאחר מכן מוסיפים את הסוכרלוז, תמצית וניל, גרידת לימון, מיץ לימון, חמאה מומסת והיוגורט תוך כדי ערבוב.

בקערה נוספת לערבב היטב את קמח השקדים, קמח תורמוס, אבקת אפייה ומלח ולהוסיפם בהדרגה לקערה הראשונה עד שהבלילה אחידה. שימו לב לא לערבב יותר מידי, ערבוב יתר יגרום למאפינס להיות דחוסים ופחות אווריריים.

יוצקים את הבלילה לתבנית מאפינס מרופדת בעטרות נייר (מנז’טים) למלא את עטרות הנייר רק עד ל - 3/4 מהגובה ולאפות כ-15-20 דקות בתנור שחומם מראש ל -170 מעלות (מומלץ להימנע מאפיית יתר שתגרום למאפינס להיות יבשים).

נותנים למאפינס להתקרר לחלוטין ומצפים בזיגוג לימון שמוסיף מאוד לטעם: מערבבים 3 כפות אבקת סוכר (אני השתמשתי באבקת סוכר של סוויטנגו) עם כף מיץ לימון וכפית מים עד קבלת מרקם סמיך שדומה לטחינה גולמית (אם המרקם דליל מדי/סמיך מדי, הוסיפו מיץ לימון או אבקת סוכר לפי הצורך) ובעזרת כפית קטנה מניחים במרכז המאפינס.


* בסה״כ בכל יחידה כ-3 גרם פחמימה*



יתרונות התורמוס:

✅ הפולים עשירים בחלבון ומהווים תחליף לחלבון מן החי לצמחונים וטבעונים, עשירים במינרלים אשלגן, זרחן, מגנזיום, סידן ובויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית וגם בקרטנואידים שהם נוגדי חמצון חשובים (כמו בטא קרוטן, לוטאין ועוד).

✅ הערך הגליקמי של פולי התורמוס נמוך לעומת שאר הקטניות ויש לכך חשיבות לסוכרתיים.

✅ התורמוס מכיל שפע של סיבים תזונתיים החשובים להסדרת היציאות, להפחתת רמות הכולסטרול, לאיזון רמות הסוכר ואף שומרים על רמת שובע גבוהה לאורך זמן.

✅ קמח תורמוס בריא, דל פחמימה, עשיר בחלבון, משביע מאוד ובעל כמות קלוריות נמוכה מבין הקמחים ובנוסף ללא גלוטן ומתאים לסובלים מצליאק.



לבריאות 🙏



מאפינס לימון דל פחמימה ללא סוכר וללא גלוטן

bottom of page